Medietalenterne er på Viden Djurs i Grenaa!
Torsdag d. 23. november var der åbent hus hos Viden Djurs i Grenaa – en kulmination på InnovationCamp hos Viden Djurs. Her havde Business Djursland fornøjelsen af at være opgavestillere og eksterne dommere på de løsningsforslag, som de studerende på Medieuddannelserne havde arbejdet med i gennem 5 dage. Projektets overskrift var: “Rønde som Eksperimentarium for Klima og Miljø”.
Klima og Miljø var årets tema
Under denne overskrift kunne eleverne arbejde med to cases: 1) Forslag til fem oplysningshuse i Rønde by samt forslag til hvordan informationen omkring de fem temaer – energi, byggeløsninger, transport, fødevarer, biodiversitet – præsenteres til publikum. 2) Forslag til hvordan man får gæster i Mols Nationalpark til at gøre stop i Rønde.
I alt 16 elevteams pitchede for dommerpanelet – hvilket de gjorde fremragende! Og deres evner inden for web, grafik, VR, 3D og Animation blev demonstreret.
Der blev kåret to vinderhold for henholdsvis bedste innovative forslag og bedste præsentation. Stort tillykke til de to vinderhold.
Høj faglighed og innovative ideer
Foruden Ole Svit, direktør i Business Djursland, deltog følgende i dommerpanelet: Tina Meltzer Rørholm (TMR Consult), Peter Møller-Christensen (Rambøll Danmark A/S), og John Row (Earth Lab).
” Det var en stor fornøjelse at være en del af dommerkvartetten til InnovationsCamp på Viden Djurs i Grenaa. Blev blæst bagover af den høje faglighed, energien og de meget spændende innovative ideer, de studerende præsenterede” – Tina Meltzer Rørholm
Processen for InnovationCamp blev kickstartet d. 9. november med et oplæg fra Ole Svit, hvorefter eleverne deltog i konferencen Made by Djursland: Grøn Energi+. Læs mere om konferencen.