Workshopforløb om sociale medier

Ny inspiration til garvede virksomhedsejere

I januar mødtes 10 nysgerrige workshopdeltagere over tre mandage. De havde alle et ønske om at tiltrække flere kunder gennem sociale medier.

 Som erfarne professionelle var alle deltagere på forhånd bevidste om de sociale mediers potentiale som markedsføringskanal. De havde hver især på forskelligt niveau udforsket mulighederne, og var nu klar til at rykke til næste niveau.

Planlægning, indholdsproduktion, annoncering

Underviser Anna Aulin-Christoffersen, Karismatisk.nu, havde planlagt et forløb med fokus på virksomheder, som tager imod B2C-kunder i fysiske rammer. Hun tog udgangspunkt i hvad deltagerne allerede gjorde, og stillede skarpt på hvordan man bliver bedre til at planlægge sin indsats, skaber engagerende indhold og hvordan man planlægger en betalt kampagne, som tiltrækker lokale og turister.

Virale hacks eller langvarige resultater

Deltagerne fik ikke “hacks”, der kan gøre deres virksomheder til virale sensationer på et splitsekund. I stedet blev de rådet til at kæle for algoritmen ved at være vedholdende, skabe vedkommende indhold og huske SEO. Mindre sensationspræget, men det giver resultater over tid.

Og det er betryggende at vide, at man gør det rigtige:

“Jeg er jo selvlært, når det kommer til sociale medier, og er vant til at gøre det på min egen måde. Nu har jeg fået mod til at kigge på nogle af de funktioner, jeg endnu ikke har prøvet”, siger en deltager.

En anden deltager, der hidtil udelukkende havde brugt Facebook, er begyndt at inddrage Instagram i sin strategi.

Mange tvivlsspørgsmål blev besvaret undervejs, og deltagerne fik konkrete råd til at finde nye trends og afprøve nye opslagsformer.

Og som bonus var der alle tre mandagsaftener højt humør, erfaringsudveksling, sparring og grin deltagerne imellem.