Hovedpunkter fra tilfredshedsundersøgelsen


I december besvarede 84 medlemmer af Business Djursland årets tilfredshedsundersøgelse.

Her er nogle hovedpunkter fra tilfredshedsundersøgelsen.

Tilfredshed med netværk

73 ud af 84 respondenter i undersøgelsen svarer, at de i større eller mindre grad benytter sig aktivt af foreningens netværksaktiviteter.

De der ikke benytter sig af netværksaktiviteterne, svarer primært to ting: Enten passer mødetidspunkterne virksomheden dårligt – eller også mangler der et netværk, der er relevant for netop deres virksomhed.

De 8 eksisterende netværk tager udgangspunkt i udtalte behov blandt vores medlemmer, og mener du at der mangler et netværk, så hører Business Djursland meget gerne fra dig.

Netværk er en bærende indsats i Business Djurslands strategi, og erhvervsforeningen faciliterer i dag 8 netværk.

Vi måler løbende på tilfredsheden i netværkene. Efter hvert møde bliver netværksdeltagerne inviteret til at svare på et kort spørgeskema og give netværksmøderne en karakter på en skala fra 1-10. Pt. er der en gennemsnitlig tilfredshed på 8,8. Business Djurslands mål er 9, og vi lægger os i selen for at nå derhen.

Tilfredshed med indsatsen i 2024

I 2024 har Business Djursland arbejdet dedikeret med temaer, som er defineret af medlemmerne. Vi spurgte i tilfredshedsundersøgelsen ind til, om medlemmerne var tilfredse med indsatsen.

Tema og resultat:

Bæredygtighed og grøn omstilling:

82% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 18% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Infrastruktur på Djursland:

81% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 19% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Digitalisering:

79% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 21% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Rekruttering og arbejdskraft:

85% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 15% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Branding af Djurslands Erhvervsliv:

82% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 18% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Netværk og relationer:

87% mener, at Business Djursland har arbejdet tilfredsstillende med temaet, mens 13% mener, at der ikke er arbejdet nok med temaet.

Ønsker til indsats i 2025

I undersøgelsen blev medlemmer spurgt indtil deres behov og ønsker til Business Djurslands arbejde i 2025. Det var muligt at sætte sit X flere steder.

I prioriteret rækkefølge peger tallene fra undersøgelsen således:

Netværk og relationer: 71% vil gerne at Business Djursland fokuserer på netværk og relationer.

Branding af Djurslands Erhvervsliv: 62% vil gerne at Business Djursland fokuserer på branding af Djurslands Erhvervsliv.

Arbejdskraft: 43% ser gerne at Business Djursland fokuserer på arbejdet med arbejdskraft.

Grøn omstilling: 42% ønsker at Business Djursland fokuserer på grøn omstilling.

Digitalisering: 35% ser gerne at Business Djursland arbejder med digitalisering.

Infrastruktur på Djursland: 29% ser gerne at Business Djursland fortsætter arbejdet med udvikling af infrastrukturen på Djursland.

Fremtidens energiforsyning: 18% ser gerne at Business Djursland sætter fokus på temaet energiforsyning i fremtiden.

Rekruttering: 16% vil gerne at Business Djursland arbejder med rekruttering.

Du vil som medlem støde på events og aktiviteter i 2025 forbundet med de otte ovenstående emner. Besvarelserne fra undersøgelsen hjælper os med at prioritere omfanget omkring emnerne hver især.

Til Nytårskuren faciliterede Business Djursland en workshop, hvor medlemmerne blev bedt om konkrete input og ideer inden for hvert af de otte temaer. Sekretariatet arbejder pt. på at samle op på dette. 

Andre gode læringer fra undersøgelsen

I tilfredshedsundersøgelsen spurgte vi også ind til hvor vi skal lægge kræfterne ift. vores kommunikationsindsats.

Her fandt vi bl.a. ud af at 83% får deres nyheder fra Business Djursland gennem nyhedsbrevet, mens 40 % svarer, at de får nyheder fra LinkedIn og 12% fra facebook og 1% .

Hvem svarede på tilfredshedsundersøgelsen?

Geografi

41,7 % af besvarelserne kom fra virksomheder beliggende i Norddjurs Kommune.

46,4 % af besvarelserne kom fra virksomheder beliggende i Norddjurs Kommune.

11,9 % af besvarelserne kom fra virksomheder beliggende i andre kommuner (*Randers, Favrskov, Aarhus, m.fl.).

 

Størrelse

61,9 % af besvarelserne kom fra virksomheder med 1-4 ansatte.

9,5 % af besvarelserne kom fra virksomheder med 5-9 ansatte.

13,1 % af besvarelserne kom fra virksomheder med 10-49 ansatte.

15,5 % af besvarelserne kom fra virksomheder med 50+ ansatte.

Er du nysgerrig på andre resultater fra tilfredshedsundersøgelsen, eller ønsker du at få mere at vide omkring ovenstående emner, er du velkommen til at kontakte PR-koordinator og sekretær Lisa Mikkelsen.