MR i Grenaa er et af Business Djurslands mange medlemmer. Indehaver Per Thomsen har svaret på seks skarpe spørgsmål om virksomheden.

Hvordan lyder MR´s elevatortale?
– Ja, vi er jo en herretøjsbutik, og vores målgruppe er mænd fra 20 år og op. Vi har alle prisklasser, men lægger især vægt på, at vi har flere high end-mærker til den lidt kræsne målgruppe. Det er mærker som Sand, Gant, Hilfinger Casual, Matinique, Hugo Boss og Diesel. Vi ønsker, at kunderne til disse mærker ikke behøver at køre udenbys og lægge deres handel. Vi startede op i september og er den eneste herretøjsbutik med landsdækkende bytteservice. Hos os får kunderne en faglært betjening, og vi rådgiver gerne om modeller, farver og farvesammensætning.

Hvad betyder det, at I ligger på Djursland?
– Turisterne fylder jo en del her på Djursland. Jeg tror, at der venter en fed sæson i 2021. Der er masser af nybagte sommerhusejere, og lige nu er der jo nærmest ingen sommerhuse til salg. Så betyder det også noget, at vi ikke har en Bilka eller en Føtex i nærheden. Vi slipper ganske enkel for dén konkurrence, der nødvendigvis er, hvis butikken lå i samme by, som en af de store spillere på banen. Mere konkret, så betyder det også, at jeg har haft mulighed for at lægge mig et unikt sted på markedet med de mærker, som jeg har i butikken. Alternativet for kunderne er at køre til Randers eller Aarhus!

Hvad glæder I jer over for tiden?
– Jeg glæder mig over, at julehandlen er i gang, og at der er en coronavaccine på vej! Det betyder også meget, at vi har fået en rigtig fin respons på butikken. Vi er rigtig glade for de kunder, der besøger os – og som udtrykker glæde over udvalget af mærker. Vores anden ”ben” i butikken er MR Businessclass, som er profiltøj og erhvervsbeklædning. Det er noget, som jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde med. Her er kunderne erhvervsdrivende, og jeg tror, at det er godt at have flere ting i gang!

Hvad bøvler I med?
– Vores største udfordring lige nu er en lav kendskabsgrad hos kunderne i byen. Vi er lige startet, og går og venter på, at MR laver en ny webplatform til foråret. Der er jo flere tøjbutikker her i byen, men jeg vil mene, at udfordringen er onlinehandlen. Vi arbejder med at skabe liv i butikken med events, kundeklub med rabat på fremtidige køb. Lige nu arbejder vi især med at få gjort vores kundeklub så stor som mulig. De modtager tilbud, invitationer til events – og service, service, service. Dét, som man ikke får, hvis man handler på nettet.

Hvad har coronaen betydet for jer?
– Vi har oplevet, at leverandører ikke har kunnet levere de varer, som vi havde bestilt. Ja, og så nok det, at vi ikke har solgt så meget festtøj, som vi havde regnet med. Der bliver jo ikke rigtig holdt nogle fester! Vi prøver at hjælpe, hvor vi kan, og derfor tilbyder vi at køre ud til kunder, som er bange for at forlade hjemmet på grund af angst for corona. Der er nogen, der har ringet og spurt om vi virkelig kører ud, og det gør vi altså!

Hvorfor er du medlem af Business Djursland?
Jeg vil gerne have min virksomheds navn ud! Jeg har brug for så mange kontakter, som muligt, og dem får jeg i Business Djursland. Jeg synes, at Business Djursland har været rigtig gode til at hjælpe mig med konkrete råd til forretningsudvikling af min virksomhed. – Ja, og så er der en masse gode kurser og foredrag. Det netværk, som man får ved at deltage i arrangementerne, det har været rigtig godt for mig.

Lær butikken endnu bedre at kende her